Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label wedding. Show all posts
Showing posts with label wedding. Show all posts

Monday, 14 January 2013

Mrs.Faqhtee

Alhamdulilah.Syukur Ya Allah. Terima kasih atas segala nikmat kurniaanMu. Settle sudah majlis nikah, bersanding, bertandang & honeymoon :D Lega ? Lega okay. hehehe.

Tanggal 10 Nov 2012 lebih kurang pukul 10.25 pagi Fatin telah sah menjadi isteri kepada Faqhtee dengan sekali lafaz je. *yeahhh!* Kesian hubby tak berapa sihat hari tuh. Actually mmg kami berdua demam nak dekat 2,3 hari sebelum majlis tapi alhamdulilah semua berjalan lancar. 

Serious malas giler nak taip panjang. xde idea satu hal. lantaklah. korang layan jelah gambar neh ya. 






MUA : Liza Saidatulnisa



dup dap dup dap
before masuk masjid. bersama BFF a.k.a bridesmaids tercinta <3



masing-masing berdebar menunggu





Alhamdulilah. Sah dengan satu lafaz sahaja. yeahhhh ! muahhh3x <3




Bridesmaid yang kacak & jelita. Semua segak. Kain, sampin, tudung,lace semua Fatin sponsor kecuali upah jahit je ;) Puas hati !


dah HALAL :D 

Gambar bukan dari seorang je photographer. Thanks pada semua yang telah menjayakan majlis pada pagi yang berbahagia tuh. sayang korang.muaahx !



Hahaha. Gila dh berhabuk baru nk update. okaylah. neh paling rajinlah Fatin boleh cerita utk korang. bye2

Wednesday, 28 March 2012

How's ur wedding preparation ?

Alhamdulilah boleh katakan segala urusan berjalan dengan lancar walau pada mulanya sangat stress. Sekarang pon masih stress juga cuma dah boleh goyang kaki sikit. Maybe bulan june nanti barulah start busy & stress semula. eh, ayat cam mintak stress je? HAHA

Okay. Sebelum menanti bulan june kami kena berjimat cermat . Kalau boleh jimat secermatnyalah !~ 

Vendor lain  kebanyakkan dah bayar deposit untuk booking. Kak Sheila & mahligai creative I baru bayar RM500 tapi Kak Sheila sangat baik okay. Dia kata boleh bayar ansur-ansur. sikit-sikit pon takpe. Janji settle sebelum majlis! MUA I bayar deposit RM200. OP & OV deposit 30% . Sebulan sebelum majlis 40% dan balance time ambil album. venue wedding pulak deposit RM5k.

Inai I belum book lagi tapi memang target nak amik http://noorcollectionz.blogspot.com/. suka sangat dengan hasil dia. sangat cantik & kemas ;)

I tak tahu apa lagi yang tertinggal. Harap korang semua boleh share ya. Thanks.

Assalamualaikum~

Friday, 16 March 2012

prada lace

Semalam I singah ke blog Rilla, seperti yang U all tahu. Eh, tahu ker ? Refer this link, lace.
I memang gilakan lace ! hahaha. Then I ada perasan yang lace besar2 neh cntik sangat, unik, menonjol & glamer. Hah,over ! I pon tak tahu apa nama lace tuh. Bila I dok stalker blog Rilla bru la I tahu nama dia 'Prada Lace'. Kebetulan pulak, si kawan baik I, Mia share link neh busana Syaiful bridesI dah cm terpegun tengok ! cantikkk. If tak silap I, NONA keluaran April pon ada review sal Syaiful brides.







Terbaik kan ?!! Mesti mahal. Telan air liur jela jawabnya. Daaaa~

Tuesday, 13 March 2012

baju nikah + sanding

Alhamdulilah tadi dh byr deposit untuk baju nikah + sanding. Settle dah semua yang berat-berat except hantaran. Lega sikit even asalnya I agak ragu-ragu. Takmo lari dari budget. so, nak tak nak I try jela dan doa dipermudahkan urusan. Amin

Okay. Plan asal I nak sangat hire Qudyn. Dulu time I tunang, baju adik-adik perempuan I mmg hantar kt Qudyn. Puas hati dgn hasil dia. Marvellous! En.tunang dah bagi tahu awal-awal," I tak nak budget lebih dari 4k untuk baju kita nikah + sanding". So,kami pon search la mana yang okay under our budget. 

Pilihan pertama ; Hariz & team wedding services 

I jumpa Jacp. kami pergi ke rumah dia. Harga sangat-sangat okay! Memang murah. Tapi I xberani nak amik risiko lepas dengar few bad reviews about their service. Mula-mula I ingat macam tak nak amik peduli pon sal bad review tuh sbb ada je yang okay buat dengan diorang. Maybe ikot luck kot. then Faqt kata kita trylah cari yang lain. Manalah tahu ada yang murah & cantik.








Pilihan kedua : Sheila Mohamad

Baru je ke rumah dia petang tadi. Harga okay masih under budget. I tak tahu la ada bad review sal dia or tak. harap-harap takdelah.deposit pon dah bayar. 







Monday, 12 March 2012

cincin nikah

Alhamdulilah semalam cincin & gelang nikah dah beli. 
Cantiklah dimata ku & en.tunang. hehehe
Faqt punya pon dh beli.
Selesai dah bab cincin,boleh proceed yang lain ;)

Thursday, 8 March 2012

OP + OV

Alhamdulilah dah settle dah book OP & OV untuk majlis nikah sanding nanti. Belah pihak lelaki pon dah settle. syukur yang amat. Harap-harap dimurahkan lagi rezeki kami. Amin







Sunday, 4 March 2012

sarah mujahid

Fatin dah lama nk update entry neh. insyAllah hari ini dapat update tentang majlis nikah diorang. Seriously Fatin memang suka sangat semua tentang Sarah & Mujahid. Diorang sweet, baik, penyayang & suka bagi nasihat kat kami ;) memang respectlah kat diorang. Sarah & Mujahid neh dua-dua kawan baik Faqt kt MIAT

Malam sebelum majlis pernikahan Sarah, kami stay kat Pacific Hotel Regency Suite. Sumpah selesa & best giler hotel neh. haha *jakun pulak*  suka!suka!


Dan malam tuh kami buat malam berinai(http://noorcollectionz.blogspot.com/) untuk pengantin tapi camner lah bole lupa nak amik gambar. my bad. teruk betul. I brides-mates yang teruk!!!! ;( 





24 Dec 2011

5.30 am : Sarah bangun & bersiap2
8.30 am : Fatin baru bangun (sila jangan amik aku jd brides-mates). Seriously rasa serba salah. Teruk kan ? eeeeiiii... Fatin malu la. Nasib baik kawan-kawan Sarah yang lain ada. 
8.45 am : If tak silap time neh photographer(Ijoydanialhaikal) & MUA(Zaifiezainal) sampai.
10.00 am : Kami dah siap dan menunggu en.tunang saya; Faqhtee datang jemput kami. yeahhhh!!! (eh..over lak. awak ke yang nak kawen ? haha ;P )
10.20 am : Alhamdulilah kami sampai ke masjid on time babe! on time! Fatin akui Sarah memang pandai manage time dia. Semua berjalan lancar.tapiii... yang buat kami nervous. Pihak lelaki sampai awal, around 10.00 am. kalau ikotkan perancangan awal memang nikah 10.30 am. *tak sabar taw pihak lelaki neh. auwww ! haha*
11.15 am : lebih kurang begitulah if tak silap Fatin. Majlis akad nikah pon selesai. Alhamdulilah dengan sekali lafaz je Sarah sah menjadi isteri Mujahid. :D

boleh tengok sini ; sarahmujahid.blogspot.com

next, layan gambar ;)


Pacific Regency Hotel Suites
KH Tower, Jalan Punchak,
Off Jalan P.Ramlee.
50250 Kuala Lumpur,
Malaysia.















Masjid Saidina Hamzah 
Kampung Batu Muda, Kuala Lumpur











Monday, 30 January 2012

perihal sanding

hai,
Blog ini semakin sunyi. Kesibukan mencari dewan membuatkan aku tiada mood nak update apa-apa. Cuma kelmarin kami bercadang untuk majlis sanding nanti akan buat modern concept. Black + White.



*rasanyer nak penuhkan satu hall dengan ros merah ;)



hahaha.berangan mesti nak over-over je. ntahlah. harap tercapai lah impian tunang ku itu . amin .

Tuesday, 10 January 2012

inspiration

untuk Majlis Fatin nanti maybe akan design baju Faqhtee lebih kurang begini 



cantikkan ? 
tapi tiba-tiba rasa color purple tak sesuai sangatlah untuk lelaki.
Fatin tak suka color putih tapi macam dah jatuh hati dengan design neh.
*melting*

sources : Firdaus & Ain 




Dan tadi Fatin jumpa satu design cantik untuk nikah tapi takmolah tiru exactly cam tuan badan. Mengamuk karang dia kat i.
Tema memang dah sama dah.
Ala-ala arab gitu. Cantikkk ! Geram . hahaha!
*i rs ini semua angan-angan mat jenin saje.korang layankan jela ya =P*